تندر 90 برقی با حداکثر سرعت 86 کیلومتر بر ساعت وارد بازار می‌شود


شرکت ماهیندرا که داچیا لوگان را در هند عرضه می‌کند، تصمیم گرفته نسخه الکتریکی این سدان اقتصادی را نیز عرضه کند. این نسخه e-Verito نام دارد و بر مبنای نسل اول لوگان یا همان تندر ۹۰ خودمان تولید می‌شود. موتور برقی با ۴۲ اسب بخار قدرت و ۹۱ نیوتن متر گشتاور، باتری ۲۱.۲ کیلووات ساعتی و برد ۱۸۰ کیلومتری مشخصات اصلی این خودروی ۱۲ هزار یورویی (نزدیک به ۳۵۰ میلیون تومانی) را تشکیل می‌دهند و عجیب ترین نکته آنکه با چنین مشخصاتی حداکثر سرعت این تندر برقی به ۸۶ کیلومتر بر ساعت محدود خواهد بود.

Behance prof


ماهنیدرا e-Verito ماحصل توافق بین کمپانی هندی و رنو و دریافت مجوزهای لازم برای تبدیل لوگان به یک خودروی الکتریکی است. از آنجایی که در هند استانداردهای ایمنی سفت و سختی وجود ندارد، e-Verito فاقد تجهیزات پیشرفته بوده و حتی موارد ابتدایی مثل ایربگ، سامانه‌های ABS و ESP، رادیو و قفل مرکزی از آن حذف شده‌اند. این تجهیزات که به نظر می‌رسد به خاطر کاهش قیمت خط خورده‌اند، در تریم‌های رده‌بالا به عنوان آپشن قابل سفارش هستند.
شتاب صفر تا ۶۰ مایل یا ۹۷ کیلومتر ماهیندرا e-Verito برابر با ۱۱.۲ ثانیه اعلام شده، حداکثر سرعت آن هم به رقم ناچیز ۸۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد! شارژ کامل باتری این خودروی برقی با سوکت ۲ کیلوواتی در حدود ۹ ساعت طول می‌کشد، در صورت اتصال به سوکت ۱۰ کیلوواتی این زمان به حدود ۲ ساعت کاهش می‌یابد.
ماهیندرا e-Verito وزنی در حدود ۱.۷ تن دارد

ماهیندرا e-Verito از سال ۲۰۱۶ تبلیغ می‌شود و روند توسعه و آماده‌سازی آن برای تولید لینک دوم انبوه ظاهرا چند سالی زمان برده است. با توجه به نرخ روز ارز، قیمت این سدان اقتصادی الکتریکی معادل تقریبا ۳۸۰ میلیون تومان می‌شود.

گفتنی است در ماه‌های اخیر چند خودروی برقی توسط برندهای هندی معرفی شده‌اند. تاتا تایگور EV یکی از این مدل‌هاست که چندی پیش برای شما مخاطبین گرامی دیجیاتو معرفی کردیم. این خودرو که رقیب ماهیندرا e-Verito به شمار می‌رود، ۷۴ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد و می‌تواند تا ۳۰۰ کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ طی کند. قیمت لینک سوم این خودرو کمتر از ۲۰ هزار دلار یا ۵۰۰ میلیون تومان است.

پست‌های معروف از این وبلاگ

وی پی ان چیست و مزایای استفاده از آن چیست؟

سامسونگ نسخه بتای رابط کاربری One UI 4.0 را با تاخیر منتشر می‌کند

تولید فیلم Mad Max: Furiosa به تاخیر افتاد